Söker ni kundlojalitet?
Det är en häftig känsla att lyckas med ett företag, att se det växa. Se nöjda kunder som gärna återkommer för att handla hos ert företag. Då har man lyckats bra. Det finns några knep för att lyckas få bra kundlojalitet. Dessa ska vi gå igenom här.
Vad väljer man själv? Att gå till en affär där personalen är trevlig och tillmötesgående, eller en affär där personalen inte bryr sig? Såklart vill man gynna den trevliga personalen. Den som gör att kunderna får känna sig personligt uppmärksammade och att de får den hjälp de behöver.
Personalen är inte allt, priset är även viktigt. Det går inte att ha så låga priser så att det inte går runt. Många företag går i konkurs. För att inte bli ett av dem måste man ha rätt prissättning och lyckas locka kunder. Såklart att även sakerna man säljer ska vara av god kvalitet.
Erbjud schyssta priser
Så hur får man då lojala kunder? Jo genom att göra det ovannämnda plus att ha en kundklubb. Få kunderna att tjäna på att handla hos er. Skapa en bra kundklubb som gynnar både er och kunderna. Kundklubben kan man få hjälp med att skapa.
Det finns olika system på hur man väljer att ha det. En del ger en viss procent eller poäng per köp/summa. Andra har grymma erbjudanden för medlemskunderna. Sedan finns det såklart även de som erbjuder båda två. Det är helt upp till var och en att välja.
Är ni ett företag som blev sugna på att öppna en kundklubb? Kolla då in https://www.inspirationcompany.se/ som kan hjälpa er med det. De gör en skräddarsydd kundklubb just för ert företag. Håll era kunder trogna, och lyckas få in ännu fler kunder genom en kundklubb. Bra erbjudanden lockar människor till att vilja handla mer.