Rörlig reklam för den som vill synas
Varje dag bombarderas man av reklam på TV i tidningar och ute i vardagen. Uppenbar reklam som fastnar om man är i behov av en speciell sak. Men kanske är det så att den bästa reklamen är den som inte är reklam i vanlig bemärkelse. En reklam som man ser fast man inte ser den.
Eller rättare sagt inte tänker på den som reklam. Det handlar om att profilkläder och profilprodukter. Plagg i speciella färger med en logga och kanske en slogan som fastnar i medvetandet och poppar upp när man behöver köpa en produkt. Lite som smygreklam. Tänk bara på ett ord som fredagsmys och fundera på vilka associationer som kommer upp.
Vilken slogan har företaget?
Ett bra sätt att få kunderna att tänka på det egna företaget är att skapa en slogan. Sedan beställer man kläder till sin personal med företagsloggan och en slogan väl synlig. Det är viktigt att orden stämmer överens med vad man levererar till kunden oavsett om det är en produkt, tjänst eller känsla. När personalen sedan rör sig i exempelvis en butik så vet kunden att det är personalen som de kan fråga om hjälp.
Men vänjer sig dessutom vid vilka som bär kläderna, samtidigt som budskapet etsar sig in i medvetandet och blir kvar. Personalens utmärkta service kommer att kopplas ihop med kläder och text och ge en trygghetskänsla och i förlängningen flera kunder.
Hur får man tag på kläderna?
Det enklaste sättet är att söka på nätet. Där kan man hitta företagen som ligger i närheten så att man kan gå in och titta i butiken. De flesta har arbetskläder som jackor, byxor, kepsar och t-shirts. Så varför inte ge bort exempelvis kepsar till bra och trogna kunder?
Då har företaget vandrande reklam som rör sig både på hemorten och runt om i landet. Googla på exempelvis profilkläder i stockholm.